Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do REITs? Musím mít nějaké zkušenosti?

Jak začít investovat do REITs? Musím mít nějaké zkušenosti?

Zajímám se o to, jak začít investovat do REITs, ale vůbec nevím, jestli je to něco pro mě. Vím, že REITs jsou realitní investiční trusty a že nabízí zajímavou možnost, jak investovat do nemovitostí bez nutnosti kupovat fyzické objekty. Ale začínám si klást otázky: Jaké jsou první kroky, které bych měl podniknout, abych do toho mohl jít? Jaký je minimální kapitál, který budu potřebovat, nebo se dá začít i s menšími částkami? Musím mít nějaké odborné znalosti nebo zkušenosti v oblasti investování? Co když jsem úplný začátečník a nikdy jsem předtím neinvestoval? Je nějaká specifická platforma nebo broker, kterou byste doporučili pro nákup REITs? A co přesně bych měl vědět o rizicích spojených s těmito investicemi? Chtěl bych také vědět, zda jsou nějaké rozdíly mezi jednotlivými typy REITs a jak se rozhodnout, do kterého bych měl investovat. Jak mám vyhodnotit jejich výkonnost a co následuje poté, co investuji? Bude mi to generovat pasivní příjem, nebo se musím připravit na to, že to bude vyžadovat aktivní správu? Odpovědi na tyto otázky by mi velmi pomohly v mé cestě za investováním do REITs.

181 slov
1.8 minut čtení
8. 3. 2021
Pavla Kubíčková
Pavla Kubíčková

Investování do REITs může být fajn start pro začátečníky. Nemusíš mít nějaké hluboké znalosti, ale je dobrý si přečíst pár základních informací o tom, jak fungují a jaké jsou typy REITs. Můžeš začít s malým kapitálem, některé platformy ti umožní investovat i s pár stovkami korun. Doporučuji hledat brokera, který má nízké poplatky a přístup k různým REITům. Zjisti si, jestli chceš investovat do REITů zaměřených na komerční nemovitosti, rezidenční nebo třeba specializované jako zdravotnické zařízení. Každý typ má jiná rizika a výnosy.