Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do ETF a co to vůbec je?

Jak začít investovat do ETF a co to vůbec je?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, co to vlastně jsou ty ETF? Slyšel jsem o tom v souvislosti s investováním a pasivním příjmem, ale moc tomu nerozumím. Někdo mi říkal, že je to dobrá forma investice, ale nevím, jestli je to pro mě. Jaké jsou hlavní výhody investování do ETF ve srovnání s tradičními akciemi? A jak začít? Myslíte, že bych měl hned investovat větší částku, nebo je lepší začít pomalu a postupně? Jaké platformy nebo brokery byste doporučili pro nákup ETF, pokud jsem začátečník? A jaký postup mám vlastně dodržovat? Musím mít nějaké speciální znalosti nebo dovednosti? Co když se rozhodnu investovat do více ETF najednou, je to komplikované? Jak se vyplácí dividendy u ETF a jak často je dostávám? Bude mi někdo schopný vysvětlit, jak si vybrat správné ETF, abych minimalizoval rizika a maximalizoval zisky? Mám na mysli různé sektory a regiony. Je lepší se zaměřit na americké trhy nebo vyzkoušet i něco zahraničního? Děkuji za pomoc!

159 slov
1.6 minut čtení
1. 2. 2025
Bedřich Čermák
Bedřich Čermák

ETF (Exchange Traded Fund) jsou v podstatě fondy, který se obchodují na burze jako akcie. To znamená, že když koupíš ETF, vlastně kupuješ podíl v celém portfoliu akcií nebo jiných aktiv, což ti dává příležitost investovat do různých sektorů nebo regionů najednou. Hlavní výhoda je, že diversifikuješ riziko, protože místo jedné akcie vlastníš vícero. Navíc jsou obvykle levnější než tradiční podílové fondy, což je fajn pro nováčky.

Pokud chceš začít investovat, nejlepší je začít s menší částkou. Můžeš třeba začít s pár tisícovkami a postupně přidávat, jak si zvykneš na trh. Co se brokerů týče, vyzkoušej platformy jako Degiro nebo Robinhood (pokud jsi v USA). Ty jsou uživatelsky přívětivé a ideální pro začátečníky.