Charts.cz/Fórum/Skryté poplatky u dluhopisových ETF?

Skryté poplatky u dluhopisových ETF?

Jsem nováček ve světě investic a poslední dobou se dost zajímám o dluhopisové ETF, protože bych rád diversifikoval své investice a měl nějaký stabilní příjem. Slyšel jsem, že i když vypadají jako skvělá volba, může se za nimi skrývat spousta různých poplatků, o kterých se moc nemluví. Mám na mysli nejen ty běžné poplatky, jako jsou správcovské poplatky, ale i jiné náklady, které by mi mohly snížit celkový výnos. Na co bych si tedy měl dávat pozor při investování do těchto ETF? Existují nějaké konkrétní ukazatele nebo informace, které bych měl hledat v prospektech? Jaký je rozdíl mezi různými typy dluhopisových ETF a jak to ovlivňuje poplatky? A co třeba poplatky za obchodování nebo náklady spojené s údržbou portfolia? Je tu někdo, kdo má s těmito fondy zkušenosti a mohl by poskytnout nějaké tipy ohledně toho, jak se vyhnout nečekaným nákladům nebo skrytým poplatkům? Předem díky za jakékoli rady, které mi pomohou lépe pochopit tuto oblast!

156 slov
1.6 minut čtení
2. 10. 2023
Vojtěch Adamec
Vojtěch Adamec

Jo, dluhopisový ETF má pár skrytých poplatků, na který si dávej pozor. Kromě správcovských poplatků, co se obvykle pohybují kolem 0,1% až 1%, můžeš narazit na transakční náklady, což jsou poplatky za nákup a prodej ETF. Pokud obchoduješ přes brokera, tak se můžeš dostat k různým poplatkům za obchodování.

Pak je tu spread – rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou ETF, to ti taky může vzít část výnosu. Dále bys měl koukat na likviditu fondu, protože u méně obchodovaných ETF může být spread větší.

Co se týče jednotlivých typů dluhopisových ETF, tak třeba ty zaměřený na státní dluhopisy mají obvykle nižší riziko a nižší výnos než korporátní dluhopisy. To může znamenat i rozdílné poplatky za správu.