Charts.cz/Fórum/Které dluhopisy by mi doporučili pro bezpečnější investici?

Které dluhopisy by mi doporučili pro bezpečnější investici?

Jsem nováček ve světě investic a přemýšlím o tom, jak bych mohl diverzifikovat své portfolio. Po různých úvahách jsem se rozhodl zaměřit na dluhopisy, protože jsem slyšel, že mohou být bezpečnou investicí, zejména v době nejistoty na trhu. Mám však trochu zmatek ohledně toho, jaké konkrétní dluhopisy by byly pro mě nejlepší volbou. Zvažoval jsem státní dluhopisy, protože mi přijdou jako stabilní a spolehlivá varianta, ale nevím, jestli existují i další možnosti, které by mohly být stejně bezpečné a možná i lepší. Jaké jsou vaše zkušenosti s investováním do dluhopisů? Jaké konkrétní typy dluhopisů byste mi doporučili? Mám se soustředit na dlouhodobé nebo krátkodobé investice? A co třeba korporátní dluhopisy - stojí za to je zvažovat? Rád bych také věděl, jaká rizika s tím souvisejí a na co si dávat pozor. Pokud máte nějaké tipy nebo doporučení týkající se konkrétních emisí nebo hodnotících kritérií pro výběr bezpečných dluhopisů, budu velmi vděčný za všechny rady! Díky moc!

156 slov
1.6 minut čtení
20. 10. 2024
Božena Soukupová
Božena Soukupová

Státní dluhopisy jsou fakt dobrou volbou, obzvlášť pokud chceš něco bezpečného. Třeba české státní dluhopisy mají nízké riziko a většinou jsou stabilní. K tomu můžeš přidat i nějaké eurobondy nebo dluhopisy z vyspělých zemí, ty bývají taky hodně solidní.

Pokud se nebojíš trošku risku, můžeš mrknout na korporátní dluhopisy. Ale tady je důležitý si hlídat ratingy, takže koukej na to, jestli má firma dobrý úvěrový hodnocení. Můžeš začít s investičními stupni, kde je šance na default nižší.