Charts.cz/Fórum/Jaký je rozdíl mezi dlouhodobými a krátkodobými dluhopisy?

Jaký je rozdíl mezi dlouhodobými a krátkodobými dluhopisy?

Zajímalo by mě, jak se vlastně liší dlouhodobé dluhopisy od těch krátkodobých? Jsem trochu nováček v investicích a slyšel jsem, že oba typy mohou být součástí portfolia, ale úplně nechápu, co to přesně znamená. Vím, že dlouhodobé dluhopisy mají delší dobu splatnosti a pravděpodobně vyšší úrok, ale zajímalo by mě, co to vlastně znamená pro investory. Jaké jsou výhody a nevýhody obou typů? Je pravda, že u krátkodobých dluhopisů je menší riziko? A co jejich likvidita? Mám pocit, že bych měl brát v úvahu i to, jak se úrokové sazby mění a jak to ovlivňuje oba typy dluhopisů. Jak se tedy rozhodnout, který typ je pro mě lepší? Je lepší mít ve svém portfoliu mix obou druhů nebo se soustředit jen na jeden z nich? Budu vděčný za jakékoliv rady nebo zkušenosti, které byste mohli sdílet, protože chci mít jasnější představu o tom, jak fungují dluhopisy v rámci investičních strategií.

150 slov
1.5 minut čtení
18. 2. 2023
Jakub Mareš
Jakub Mareš