Charts.cz/Fórum/Jaké jsou nejlepší typy dluhopisů pro začátečníky ve smíšeném portfoliu?

Jaké jsou nejlepší typy dluhopisů pro začátečníky ve smíšeném portfoliu?

Chtěl bych se zeptat na něco ohledně investování do dluhopisů, protože jsem úplný nováček a rád bych si vytvořil smíšené portfolio. Slyšel jsem, že dluhopisy mohou být dobrým způsobem, jak diverzifikovat investice a snížit riziko, ale nejsem si jistý, které typy dluhopisů by byly pro mě ty nejlepší. Zajímalo by mě, jaké máte zkušenosti s různými druhy dluhopisů - třeba státní versus korporátní, a co říkáte na krátkodobé versus dlouhodobé? Mám pocit, že jako začátečník bych měl začít s něčím méně riskantním, ale co vlastně znamená 'méně riskantní' v kontextu dluhopisů? Také by mě zajímalo, jestli existují nějaké konkrétní fondy nebo ETF zaměřené na dluhopisy, které byste doporučili pro někoho jako já. Jak moc je důležité zvážit úrokové sazby a inflaci při výběru dluhopisů? Jaký máte názor na to, kolik procent z celkového portfolia by mělo být investováno do dluhopisů? Doufám, že mi někdo může poskytnout pár rad a tipů pro začátečníka, který se snaží pochopit základy investování do dluhopisů.

160 slov
1.6 minut čtení
10. 2. 2024
Denisa Kalousová
Denisa Kalousová

Pokud jsi začátečník, určitě začni se státními dluhopisy, ty jsou obecně považovaný za méně riskantní, protože je garantuje stát. Pak můžeš zkusit i korporátní dluhopisy, ale tam už hraje roli, jaká firma je vydává – některé jsou spolehlivější než jiné. Krátkodobé dluhopisy mají menší volatilitu, takže pokud se bojíš výkyvů, mohou být lepší volba než dlouhodobé.

Vzhledem k inflaci a úrokovým sazbám je fajn sledovat, co se děje na trhu. Když úroky rostou, ceny dluhopisů klesají, takže je dobrý mít to na paměti. Pro začátek můžeš zvážit investici do dluhopisových ETF nebo fondů, které ti dají diverzifikaci bez toho, abys musel kupovat jednotlivé dluhopisy.