Charts.cz/Fórum/Co všechno potřebuji vědět, než vstoupím do světa decentralizovaných financí?

Co všechno potřebuji vědět, než vstoupím do světa decentralizovaných financí?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na pár věcí ohledně decentralizovaných financí, protože jsem úplný nováček a nevím, kde začít. První otázka, co to vlastně decentralizované finance jsou? Slyšel jsem o kryptoměnách jako Bitcoin nebo Ethereum, ale jak se liší od klasických bankovních systémů? Jaké jsou výhody a nevýhody používání DeFi oproti tradičním bankám? A co je to vlastně smart contract? Jak to funguje a jak se používá v rámci DeFi? Zajímalo by mě také, jak bezpečné jsou tyto platformy. Mám strach z podvodů a hacků, takže jak mohu ochránit své investice? Je také důležité vědět něco o poplatcích při obchodování s kryptoměnami a jak fungují různé burzy? Je lepší začít s menšími částkami, nebo se rovnou pustit do větších investic? A co NFT – stojí to za to investovat i do nich v rámci DeFi? Jaké jsou trendy v této oblasti a co očekávat do budoucna? Měl bych také nějaký speciální software nebo aplikace, které mi pomohou s obchodováním a sledováním mého portfolia? Opravdu nevím, na co se zaměřit a co si prostudovat, abych byl připravený. Budu vděčný za jakékoli rady nebo tipy, které mi pomohou udělat první krok do tohoto vzrušujícího světa. Díky!

195 slov
2 minut čtení
4. 1. 2024
Robert Řezník
Robert Řezník

Takže, decentralizovaný finance (DeFi) jsou vlastně jakýsi alternativní finanční systém, který běží na blockchainu. Než začneš, je dobrý vědět, že DeFi ti dává možnost půjčovat, půjčovat si a obchodovat bez prostředníků jako banky. To je fajn, protože to může být rychlejší a levnější. Ale bacha, je tu i víc rizik – hacky a podvody fakt nejsou výjimkou.