Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do kryptoměn bez velkých znalostí?

Jak začít investovat do kryptoměn bez velkých znalostí?

Přemýšlím o investování do kryptoměn, ale vůbec nevím, kde začít. V poslední době jsem slyšel spoustu lidí mluvit o bitcoinu a dalších altcoinech a mám pocit, že mi to utíká mezi prsty. Často se mluví o tom, jak je důležité mít nějaké znalosti předtím, než do něčeho takového vrazím peníze. Ale co když jsem úplný nováček a mám strach, že bych mohl všechno ztratit? Existují nějaké základní kroky nebo tipy, jak se do světa kryptoměn dostat i bez toho, abych měl nějaké hluboké znalosti? Jaký je nejlepší způsob, jak si udělat představu o tom, co vlastně kryptoměny jsou a jak fungují? Mám se zaměřit na konkrétní platformy pro nákup nebo existují nějaké aplikace pro sledování trhu? Jak poznám, zda je nějaká kryptoměna dobrá investice nebo jen další podvod? A co třeba bezpečnost – jak chránit své investice před hackery nebo ztrátou? Měl bych se nejdřív naučit základní pojmy jako blockchain nebo decentralizace, než vůbec začnu investovat? Opravdu bych ocenil rady od těch, kteří s tím už mají zkušenosti, protože se mi zdá, že je to hrozně složité a děsivé. Jak jste začínali vy a co byste doporučili někomu jako já?

190 slov
1.9 minut čtení
12. 10. 2023
Jakub Šťastný
Jakub Šťastný

Investování do kryptoměn může působit jako noční můra, ale začít nemusí být tak těžký úkol. Tady je pár tipů. Nejdřív se podívej na něco základního – co jsou kryptoměny, jak funguje blockchain a proč decentralizace? Na internetu je spousta videí a článků, které ti to osvětlí bez zbytečných technických detailů.

Pak si vyber nějakou spolehlivou burzu, jako je Coinbase nebo Binance, kde si můžeš koupit bitcoiny nebo altcoiny. Začni s malými částkami, jako třeba 10-20 USD, abys viděl, jak to funguje. Sledování trhu můžeš dělat přes aplikace jako Blockfolio nebo CoinMarketCap.