Charts.cz/Fórum/Jak fungují staking a yield farming v kryptoměnách?

Jak fungují staking a yield farming v kryptoměnách?

Jsem docela nováček v oblasti kryptoměn a poslední dobou se hodně mluví o stakingu a yield farmingu. Vždycky jsem si myslel, že investice do kryptoměn spočívají jen v nákupu a prodeji, ale tohle je něco úplně jiného. Vůbec nechápu, jak to vlastně funguje. Mohli byste mi prosím objasnit, co přesně znamená staking? Jaké jsou jeho výhody a nevýhody? A co ten yield farming? Jak se liší od stakingu a jak to můžu využít k tomu, abych zvýšil svůj pasivní příjem? Zajímá mě taky, jaké kryptoměny jsou pro tyto postupy nejvhodnější a jestli je to vůbec bezpečné. Je v tom nějaké riziko, na co si mám dávat pozor? Rád bych slyšel zkušenosti lidí, kteří už s těmito metodami mají nějaké zkušenosti, protože mám pocit, že se v tom všem ztrácím. Jaký je proces, jak začít se stakingem nebo yield farmingem? Děkuji za jakékoli rady a tipy!

145 slov
1.5 minut čtení
13. 9. 2023
Jindřich Šindelář
Jindřich Šindelář

Staking a yield farming jsou skvělý způsoby, jak vydělávat na tvých kryptoměnách, ale mají svoje specifika. Staking je vlastně proces, kdy zamkneš svou kryptoměnu v síti, aby podpořil její provoz (např. zabezpečení transakcí) a za to dostaneš odměny, většinou ve formě dalších tokenů. Výhoda je, že můžeš získat pasivní příjem bez nutnosti neustálého obchodování. Mínus je, že když zamkneš své kryptoměny, nemůžeš s nimi hned manipulovat, nebo je prodat v případě potřeby.

Yield farming je už trošku složitější. Tady poskytuješ své kryptoměny do různých likviditních poolů (např. na decentralizovaných burzách) a dostáváš za to úroky nebo další tokeny. Je to hodně o strategii a někdy můžeš i ztratit část investice kvůli cenovým výkyvům nebo poplatkům.