Charts.cz/Fórum/Proč se mi pořád nedaří investovat do akcií bez emocí?

Proč se mi pořád nedaří investovat do akcií bez emocí?

Už delší dobu se snažím proniknout do světa akcií a investování, ale mám stále problém se s tím vyrovnat. Mám jasné cíle, vím, že bych měl být klidný a racionální, ale když přijde na rozhodování, vždycky mě přemůžou emoce. Často sleduju trhy a když vidím, že moje akcie klesají, začnu panikařit a přemýšlím, jestli je nemám prodat. Naopak, když ceny rostou, cítím se tak nadšeně, že bych chtěl nakupovat víc, i když to možná není nejlepší rozhodnutí. Jak se mohu naučit investovat bez emocí? Jak to dělají ostatní investoři? Je možné trénovat si mysl tak, aby byla více analytická a méně podléhala pocitům? Hledal jsem různé techniky na kontrolu emocí při investování, jako například meditaci nebo deníkové záznamy o svých investicích, ale zatím bez úspěchu. Nechci se nechat ovlivnit okolními faktory a chci se naučit, jak být více disciplinovaný. Existuje nějaký osvědčený postup nebo strategie, které by mi mohly pomoci? Jak si udržet dlouhodobý pohled na investice a nevzdávat se při prvním náznaku problému? Rád bych slyšel názory a zkušenosti od těch, kteří už tímto procesem prošli. Co vám pomohlo překonat emoce při obchodování s akciemi?

186 slov
1.9 minut čtení
21. 5. 2024
František Hrubý
František Hrubý

S emocemi při investování to má asi hodně lidí podobně. Je to těžký, když vidíš, jak tvé akcie kolísají. Mám pár tipů, co by ti mohly pomoct. Zkus si nastavit jasný plán investic – třeba si určete, že pokud akcie klesnou o určité procento, neprodáš, ale naopak můžeš nakoupit víc. Tím si udržíš hlavu chladnou a nebudeš panikařit.

Dále, snaž se sledovat trhy méně často. Stálý pohled na grafy a novinky tě jen víc stresuje. Zvaž taky automatizaci některých rozhodnutí – třeba pravidelný nákup, jakmile dostaneš nějakou částku.