Charts.cz/Fórum/Jak si správně interpretovat svíčkové grafy u kryptoměn?

Jak si správně interpretovat svíčkové grafy u kryptoměn?

Nedávno jsem začal zkoumat svět kryptoměn a narazil jsem na svíčkové grafy, ale musím říct, že jsem z toho docela zmatený. Můžete mi prosím vysvětlit, jak správně číst a interpretovat tyto grafy? Co vlastně znamenají jednotlivé svíčky a jak se dozvím, jestli je trend vzestupný nebo sestupný? Slyšel jsem něco o různých typech svíček, jako jsou býčí a medvědí, ale nejsem si jistý, co to přesně obnáší. Jaké informace mohu získat z délky stínu svíčky nebo z její barvy? A co znamenají vzory, které se na těchto grafech objevují? Je také důležité sledovat objem obchodování spolu s těmito grafy, nebo to není tak podstatné? Jak bych měl začít s analýzou svíčkových grafů, když jsem úplný začátečník? Myslíte si, že je dobré se na grafik dívat z krátkodobého nebo dlouhodobého hlediska? Bude mi to užitečné při rozhodování o investicích do různých kryptoměn? Děkuji za jakékoli rady alebo tipy, které byste mohli mít.

151 slov
1.5 minut čtení
2. 10. 2023
Markéta Vejvodová
Markéta Vejvodová

Svíčkový graf je fakt užitečnej nástroj na sledování cen kryptoměn. Každá svíčka reprezentuje určité časové období (minuta, hodina, den atd.) a ukazuje otevření, zavření, nejvyšší a nejnižší cenu během toho období. Býčí svíčky (zelené nebo bílé) znamenají, že cena vzrostla, medvědí svíčky (červené nebo černé) naopak značí pokles. Délka stínu svíčky ti ukazuje volatilitu – dlouhý stín znamená, že cena se během daného období hodně pohybovala.

Když vidíš trend, koukej na sérii svíček – pokud se zvyšují vyšší vrcholy a vyšší minima, jsi v býčím trhu, když to jde dolů, jsi v medvědím. Různý vzory jako Doji, Hammer nebo Engulfing ti mohou napovědět o možných obratech trendu.