Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do ETF, když jsem úplný začátečník?

Jak začít investovat do ETF, když jsem úplný začátečník?

Chtěl bych se zeptat, jak vůbec začít investovat do ETF, když jsem totální nováček v investování. Nikdy jsem se o to nezajímal a teď mě to nějak přitahuje. Mám několik základních otázek a doufám, že mi někdo pomůže. Jaké jsou vlastně ETF a jak se liší od běžných akcií? Něco jsem slyšel o tom, že to jsou fondy, ale pořád tomu moc nerozumím. Jaký je nejlepší způsob, jak si vybrat ETF, do kterého bych mohl investovat? Je lepší se zaměřit na určité sektory nebo na širší trh? A co když chci investovat s malým množstvím peněz? Je to vůbec možné? Jaké jsou poplatky spojené s nákupem ETF a měl bych si dávat pozor na něco konkrétního? Chtěl bych také vědět, jak dlouho bych měl své investice držet a co dělat v případě, že trh klesne. Je lepší být trpělivý nebo se snažit časovat trh? A nakonec, kde vlastně mohu ETF koupit? Musím mít nějakého makléře nebo mohu použít online platformy? Snad mi někdo poradí, protože mám z toho všechno trochu zmatek a rád bych se konečně pustil do investování.

179 slov
1.8 minut čtení
26. 8. 2024
Irena Jirková
Irena Jirková

Takže, ETF jsou vlastně fondy, které se chovají jako akcie. Když koupíš ETF, tak vlastně kupuješ část portfolia, které zahrnuje třeba akcie různých firem nebo jiné investice. Hlavní výhoda je v diverzifikaci – místo toho, abys kupoval akcie jedné firmy, dostaneš do portfolia více firem najednou.

Když chceš začít investovat, tak se podívej na nějaké populární platformy pro obchodování, jako je třeba Degiro nebo Revolut. Můžeš začít klidně s malým množstvím peněz, většina ETF se obchoduje za cenu jedné akcie, takže si nemusíš hned připravit velké sumy.

Co se týče výběru ETF, můžeš začít s těmi, co sledují široký trh jako S&P 500 nebo MSCI World. To ti dá dobrý základ. Sektory jsou fajn, ale hodně záleží na tom, jak moc chceš riskovat.