Charts.cz/Fórum/Co znamenají ty různé čáry a barvy na grafech kryptoměn?

Co znamenají ty různé čáry a barvy na grafech kryptoměn?

Jsem úplně nováček v kryptoměnách a když se dívám na grafy, tak mi to přijde jako španělská vesnice. Na těch grafech jsou nějaké čáry, barvy, a já vůbec nechápu, co to všechno znamená. Vidím tam svíčky, nějaké trendy, ale většinu toho si neumím spojit. Můžete mi prosím vysvětlit, co znamenají různé barvy na těch grafech? Co představují ty červené a zelené svíčky? A jak mám vlastně rozumět těm trendovým čarám? Co je to support a resistance? Snažím se pochopit, jak fungují trhy s kryptoměnami, ale je to pro mě zatím dost matoucí. Ještě jsem slyšel o nějakých indikátorech, jako je RSI nebo MACD. Co to všechno obnáší a jak se z toho dá něco vyčíst? Omlouvám se za tolik otázek, ale rád bych měl alespoň základní přehled, abych mohl začít investovat a orientovat se v tom moři kryptoměn. Děkuji všem za pomoc!

142 slov
1.4 minut čtení
19. 1. 2025
Dominik Vašíček
Dominik Vašíček

Grafy kryptoměn jsou docela komplexní, ale zkusím to shrnout. Ty červené a zelené svíčky, co vidíš, jsou svíčkové grafy. Zelená svíčka znamená, že cena vzrostla za dané časové období, zatímco červená značí pokles. Každá svíčka ukazuje otevírací cenu, zavírací cenu, nejvyšší a nejnižší cenu během daného intervalu. Když se podíváš na trendové čáry, ty ti ukazují směr pohybu ceny – jestli roste nebo klesá.

Support (podpora) je cena, u které je tendence zastavit pokles ceny. Resistance (odolnost) je naopak úroveň, kde cena má tendenci znovu začít klesat po vzestupu. Tohle ti pomůže určit, kde můžeš nakupovat nebo prodávat.

Indikátory jako RSI (Relative Strength Index) nebo MACD (Moving Average Convergence Divergence) ti pomůžou analyzovat tržní sílu nebo možné obraty trendu. RSI ti ukáže, jestli je trh překoupený nebo přeprodaný. MACD sleduje průměrné ceny a může ti naznačit, kdy bys měl vstoupit nebo vystoupit z pozice.