Charts.cz/Fórum/Jak začít s investováním do akcií pro pasivní příjem?

Jak začít s investováním do akcií pro pasivní příjem?

Zajímalo by mě, jak vlastně začít s investováním do akcií, když chci vytvořit nějaký pasivní příjem. Vím, že je to populární téma a spousta lidí se tomu věnuje, ale já jsem v tom úplně nováček a mám spoustu otázek. Zatím nemám žádné zkušenosti s investováním a nevím, jestli je lepší začít s nějakými konkrétními akciemi nebo třeba s ETF. Mám pocit, že bych měl mít nějaký plán, ale nevím, jak na to. Jaké faktory bych měl brát v úvahu při výběru akcií? A co vlastně znamená pasivní příjem v kontextu investování do akcií? Je lepší investovat dlouhodobě nebo se snažit o krátkodobé zisky? A co se týče rizika – jak moc bych se měl bát ztrát? Měli byste nějaké tipy na to, kde najít informace o společnosti, do které chci investovat? Jak si ověřím, že je to dobrá investice? Existují nějaké platformy, které doporučujete pro začátečníky? Taky bych chtěl vědět, jak je to s daněmi z příjmů z akcií a jestli jsou nějaké poplatky, které bych měl mít na paměti. Doufám, že se mi podaří najít odpovědi na tyto otázky a nějak se posunout dál. Díky za všechny rady!

189 slov
1.9 minut čtení
11. 11. 2024
Marcela Kolmanová
Marcela Kolmanová

Pokud chceš začít s investováním do akcií a cílem je pasivní příjem, tak rozhodně zvaž ETF. To jsou fondy, co sledují určité indexy a rozloží ti riziko napříč víc akciema. Místo toho, abys hledal jednotlivé akcie, co se vyplatí, můžeš investovat do celého trhu. Dlouhodobé investice bývají obecně lepší – čas hraje pro tebe a trhy obvykle rostou.

Pasivní příjem v tomto kontextu znamená, že dostáváš dividendy z akcií, což jsou pravidelné výplaty z části zisku společnosti. Při výběru akcií nebo ETF koukej na dividendový výnos, stabilitu firmy a její růstový potenciál. Měj na paměti i poplatky za obchodování na platformách, některé mohou být docela vysoké.