Charts.cz/Fórum/Kdy je nejlepší doba na nákup dividendových akcií?

Kdy je nejlepší doba na nákup dividendových akcií?

Jsem nováček v investování a přemýšlím o tom, kdy je vlastně nejlepší doba na nákup dividendových akcií. Zajímalo by mě, jestli je lepší kupovat akcie před vyplácením dividendy, nebo naopak po. Jak to vlastně funguje? Slyšel jsem něco o ex-dividend date, ale nejsem si úplně jistý, co to všechno obnáší. Dále mě zajímá, zda jsou nějaké specifické tržní podmínky nebo události, které by mohly ovlivnit cenu akcií před vyplácením dividendy. Je lepší nakupovat akcie v období poklesu trhu, nebo by se mělo spíše čekat na stabilní růst? Jaké faktory bych měl brát v úvahu při rozhodování? Taky by mě zajímalo, jestli mají smysl nějaké sezónní trendy nebo jiná pravidla ohledně načasování investice do dividendových akcií. Pokud máte nějaké osobní zkušenosti nebo tipy, budu moc rád za jakoukoli radu! Děkuji.

129 slov
1.3 minut čtení
29. 6. 2024
Vojtěch Volf
Vojtěch Volf

Když se rozhoduješ, kdy koupit dividendové akcie, je dobrý si uvědomit pár věcí. Ex-dividend date je klíčový moment – pokud koupíš akcie den před tímto datem, máš nárok na vyplacení dividendy. Nákup těsně před tímto datem může být fajn, ale pamatuj, že cena akcií obvykle po vyplácení dividendy klesne o hodnotu dividendy, takže se ti to nemusí vyplatit z dlouhodobého hlediska.

Co se týče cen akcií a trhu obecně – je dobré sledovat tržní podmínky. Někdy se vyplatí kupovat v poklesu, protože ceny jsou nižší a můžeš tak získat více za stejné peníze. Ale pokud čekáš na stabilní růst, taky to má svoje výhody. Záleží hodně na tom, jaký máš investiční plán a jak dlouho hodláš akcie držet.

Sezónní trendy? No, některé sektory mají své "sezóny", kdy vyplácí víc dividend nebo jsou stabilnější – třeba utility nebo REITs. Ale to už je na tobě, co si vybereš. Zkrátka sleduj trh, buď informovaný a hodně štěstí!

153 slov
1.5 minut čtení
7. 2. 2025
Tereza Strnadová
Tereza Strnadová