Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do kryptoměn, pokud jsem úplný začátečník?

Jak začít investovat do kryptoměn, pokud jsem úplný začátečník?

Zajímalo by mě, jak vlastně můžu začít s investováním do kryptoměn, když jsem úplně nový a nemám vůbec žádné zkušenosti. Slyšel jsem o různých měnách jako Bitcoin nebo Ethereum, ale vůbec nevím, jak to funguje. Je nějaký konkrétní postup, který bych měl dodržovat? Jak si mám vybrat správnou burzu pro nákup kryptoměn a co vlastně potřebuji k tomu, abych mohl začít investovat? A co je to ten wallet? Musím mít nějaký speciální účet nebo stačí běžný bankovní účet? Je bezpečné investovat do kryptoměn, nebo je tu riziko ztráty peněz? Předtím než se rozhodnu investovat, chtěl bych vědět i o tom, jak velké částky bych měl do toho dávat. Je lepší začít s menšími částkami a postupně navyšovat, nebo mám rovnou investovat víc peněz? A ještě se chci zeptat, jestli existují nějaké tipy pro sledování trhu a vývoje cen. Jak zjistím, kdy je nejlepší čas na nákup nebo prodej? Rád bych se dozvěděl i něco o tom, jak se vyhnout běžným chybám, které dělají začátečníci. Prostě bych uvítal jakékoliv rady a tipy pro nováčky v oblasti kryptoměn.

176 slov
1.8 minut čtení
9. 3. 2023
Alena Tichá
Alena Tichá

Investování do kryptoměn je teď dost populární, ale je to i hodně rizikový biznis. Začít můžeš tak, že si nejdřív uděláš průzkum, co vlastně ty kryptoměny jsou. Klidně si přečti něco o Bitcoinu a Ethereu, to jsou ty nejznámější. Pak si vyber nějakou burzu, třeba Coinbase nebo Binance, to jsou docela uživatelsky přívětivé. Budeš potřebovat účet na burze a obvykle se registrovat s e-mailem a ověřit identitu (někde chce i doklad).

Wallet je místo, kde si uchováváš svoje kryptoměny. Můžeš mít online wallet (na burze) nebo offline (hardwarové peněženky jsou bezpečnější). Bankovní účet ti stačí k nahrání peněz na burzu, ale pro kryptoměny to bude spíš kartou nebo převodem.