Charts.cz/Fórum/Jaké ETF jsou nejlepší pro začátečníky?

Jaké ETF jsou nejlepší pro začátečníky?

Za poslední dobu se hodně mluví o ETF a jak jsou skvělé pro investory, co s tím začínají. Já jsem úplný nováček a chtěl bych se zeptat, jestli by mi někdo mohl poradit, jaké ETF by byly ideální pro začátečníky? Zajímalo by mě, jestli je lepší investovat do široce diverzifikovaných fondů, jako jsou ty, které sledují S&P 500, nebo jestli existují specializované ETF, které by mohly přinést vyšší výnosy, i když s větším rizikem. Taky by mě zajímalo, co si myslíte o nákladovosti těchto fondů a jak moc je důležité sledovat poplatky při výběru správného ETF. Je dobré zaměřit se na fondy s nízkými náklady, nebo to není až tak důležité? Rád bych věděl také, jak často bych měl ETF přehodnocovat a zda se doporučuje držet je dlouhodobě nebo se snažit o aktivní obchodování. A co říkáte na možnost investic do sektorových ETF? Mám pocit, že technologie nebo zelená energie jsou trendy věci, ale mám obavy z volatility. Jaké máte zkušenosti vy? Měli jste nějaké příjemné překvapení s některým z ETF? Každý má asi jinou strategii a názory se liší, tak bych byl vděčný za jakékoli rady a tipy. Děkuji moc!

191 slov
1.9 minut čtení
18. 7. 2023
Karolína Dubská
Karolína Dubská

ETF pro začátečníky jsou super volba. Doporučuju začít s nějakým široce diverzifikovaným fondem, třeba S&P 500. To ti dá dobrou základnu, je to stabilní a vlastně sleduješ celou ekonomiku USA. Co se týče nákladovosti, rozhodně se vyplatí koukat na nízké poplatky, i malé rozdíly v nákladech se časem můžou hodně projevit.

Ohledně přehodnocování, radši to drž dlouhodobě. Aktivní obchodování je pro profíky a většinou končíš v mínusu. Sektorový ETF jako technologie nebo zelená energie můžou být zajímavý, ale fakt si dej pozor na tu volatilitu. Můžeš mít pěkný zisky, ale taky velký propady. Můj tip – investuj do toho, čemu rozumíš, a klidně mixuj s těmi širokými fondy. Na konec, pamatuj, že investice jsou maraton, ne sprint.