Charts.cz/Fórum/Kdy je nejlepší čas koupit ETF?

Kdy je nejlepší čas koupit ETF?

Zajímalo by mě, kdy je vlastně ten nejlepší čas na nákup ETF? Já se v tom moc nevyznám a jsem si vědomý toho, že trhy jsou teď dost vrtkavé a neustále se mění. Mám pocit, že někteří lidé říkají, že je lepší nakupovat, když jsou ceny dole, ale jak to mám poznat? Jak vlastně zjistím, zda je trh v dobrém stavu pro investice do ETF? A co když jsem začátečník a nemám moc zkušeností s tím, jak fungují různé tržní cykly? Je důležité sledovat nějaké konkrétní ukazatele nebo trendy, nebo bych měl prostě koupit hned, jakmile uvidím nějakou zajímavou příležitost? Také jsem slyšel o tom, že průměrování nákupních cen může být dobrý přístup. Nevíte, jestli je to pravda? Jaký máte názor na strategii pravidelných investic do ETF a kdy bych měl začít? Měli byste doporučit nějaké konkrétní ETF pro začátek? Zajímalo by mě, zda je lepší čekat na určité příležitosti nebo spíše investovat průběžně. Jaký máte přístup k tomu, kdy vstoupit do trhu s ETF?

165 slov
1.7 minut čtení
10. 9. 2024
Marie Pazderová
Marie Pazderová

Neexistuje jednoznačná odpověď na to, kdy je nejlepší čas koupit ETF, protože to hodně závisí na tvých cílech a toleranci k riziku. Většina lidí říká, že je dobré kupovat, když jsou ceny nízko, ale to je těžký úkol. Můžeš sledovat tržní cykly a různé ukazatele jako P/E poměr nebo makroekonomické zprávy, ale i tak je to dost subjektivní.

Průměrování nákupních cen je fajn strategie – prostě investuješ pravidelně, ať už trh roste nebo klesá. Tak se vyhneš tomu stresu z čekání na „ten správný okamžik“. Začátečníci by měli uvažovat o rozložení investic do několika ETF, třeba zaměřených na široký trh nebo různé sektory. Místo čekání na příležitosti je lepší mít plán a držet se ho.