Charts.cz/Fórum/Jaké jsou nejlepší ETF fondy pro začátečníky?

Jaké jsou nejlepší ETF fondy pro začátečníky?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na něco ohledně investic do ETF fondů, protože se v tom ještě moc nevyznám. Jsem úplný nováček v oblasti investování a mám pocit, že ETF by mohly být dobrý způsob, jak začít. Slyšel jsem, že jsou to jakési fondy, které sledují různé indexy nebo trhy a pomáhají diverzifikovat riziko. Ale přiznám se, že nevím, na co se zaměřit při výběru těch správných fondů. Můžete mi prosím doporučit nějaké konkrétní ETF fondy, které by byly vhodné pro začátečníky? Jaké faktory bych měl brát v úvahu při jejich výběru? Je lepší investovat do fondů, které se zaměřují na akcie, nebo radši něco jiného? A co třeba náklady spojené s těmito fondy? Existují nějaké skryté poplatky, na které bych si měl dávat pozor? Zajímalo by mě také, zda je lepší investovat jednorázově nebo pravidelně přispívat menšími částkami. Děkuji všem za vaše rady a tipy! Ocením jakékoli informace a zkušenosti, které byste mohli sdílet.

156 slov
1.6 minut čtení
28. 1. 2025
Vojtěch Volf
Vojtěch Volf

Jasně, ETF jsou super způsob, jak začít investovat. Doporučuju kouknout na nějaké široce diverzifikované fondy jako je SPDR S&P 500 ETF (SPY) nebo Vanguard Total Stock Market ETF (VTI). Tyhle sledují velký indexy a jsou dost populární mezi začátečníky.

Důležitý je dívat se na náklady, což je vyjádřeno v % jako Expense Ratio. Čím nižší, tím lepší - snaž se najít ETF s náklady pod 0,5%. Pozor si dej na skrytý poplatky, třeba při nákupu nebo prodeji, které můžou jít z tvých výnosů.

Co se pravidelného investování týče, je to fajn způsob, jak rozložit riziko a vyhnout se tomu, abys investoval vše najednou v nevhodný moment. Místo jednorázovýho vkladu můžeš zvolit třeba měsíční příspěvky.

Takže shrnutí: zkus začít s nějakým fondem sledujícím indexy, hlídej si náklady a pravidelně investuj. Hodně štěstí!

131 slov
1.3 minut čtení
7. 11. 2023
Andrea Burešová
Andrea Burešová