Charts.cz/Fórum/Jak začít s nákupem zlatých a stříbrných cihel?

Jak začít s nákupem zlatých a stříbrných cihel?

Zajímá mě, jak začít nakupovat zlaté a stříbrné cihly, když jsem úplný nováček v investování. Nedávno jsem slyšel, že investice do drahých kovů může být skvělý způsob, jak ochránit svoje finance před inflací nebo ekonomickými krizemi. Ale kde vlastně začít? Jaké jsou základní kroky, které bych měl udělat před tím, než se do toho pustím? Měl bych si zjistit nějaké informace o aktuálních cenách zlata a stříbra? A jaké jsou nejlepší místa pro nákup – mám hledat online prodejce, nebo je lepší navštívit fyzické obchody? Taky bych rád věděl, na co si dát pozor – jak poznám, že nekupuji něco falešného nebo předraženého? Jaký je rozdíl mezi různými druhy cihel a jak zjistit, která je pro mě ta pravá? A co se týče dalších poplatků jako například DPH nebo jiné náklady spojené s nákupem, jak to všechno funguje? Bude lepší koupit menší kusy nebo větší cihly? A co skladování takových investic – je bezpečné mít je doma nebo bych měl zvážit nějakou trezorovou službu? Odpovědi na tyto otázky by mi opravdu pomohly lépe se orientovat v této oblasti. Děkuji všem za rady!

182 slov
1.8 minut čtení
12. 11. 2023
Emil Prchal
Emil Prchal

No tak, začít s nákupem zlata a stříbra není zas tak složitý. První věc, co bys měl udělat, je zjistit aktuální ceny drahých kovů. Můžeš to najít na různých investičních stránkách nebo u brokera. Co se týče nákupu, můžeš zkusit online prodejce, ale i fyzické obchody mají své výhody. U online obchodů si ověř reputaci, ať nekoupíš něco falešného.

Rozlišuj mezi různými druhy cihel – například jsou zlaté cihly v různých gramážích a mají různou kvalitu (např. 999.9 znamená čisté zlato). A co se týče DPH, v EU je na zlaté cihly většinou nulová daň, ale stříbro už zdaněné bývá. Takže si dej pozor na tyto náklady.