Charts.cz/Fórum/Které technologické ETF doporučujete pro začátečníky?

Které technologické ETF doporučujete pro začátečníky?

V poslední době se hodně mluvím o investování a zvlášť o ETF, které se zaměřují na technologie. Jsem úplný začátečník, takže bych se rád dozvěděl, která technologická ETF jsou podle vás nejlepší pro někoho, kdo teprve začíná. Mám pocit, že technologie jsou budoucnost a že investice do nich by mohly být velmi výhodné. Ale jak si vybrat to správné ETF? Je jich tolik a já bych chtěl něco, co je relativně stabilní a má dobrou historii. Zajímalo by mě, jestli existují nějaká doporučení ohledně specifických ETF, které obsahují známé firmy jako jsou Apple, Microsoft nebo třeba NVIDIA. Mám také obavy z volatility - slyšel jsem, že některé ETF mohou mít vysoké výkyvy cen. Jak moc byste brali v úvahu poplatky za správu a jaké další faktory byste doporučili sledovat? Pokud máte nějaké osobní zkušenosti nebo tipy, které byste mohli sdílet, byl bych vážně vděčný. Děkuju moc za jakékoli rady!

149 slov
1.5 minut čtení
15. 4. 2023
Pavla Králová
Pavla Králová

Když začínáš s investováním do technologických ETF, je dobrý podívat se na pár populárních variant. Například QQQ, což je ETF sledující NASDAQ 100, obsahuje velké technologické firmy jako Apple, Microsoft, Amazon a další. Další možností je VGT od Vanguardu, který se zaměřuje čistě na technologické společnosti a má nízké poplatky za správu. Pokud tě zajímají i menší firmy, tak IYW od iShares může být fajn volba.

Co se týče volatility, technologie bývá dost nestabilní, takže je dobrý mít v portfoliu i něco stabilnějšího pro vyváženost. Poplatky za správu jsou taky důležitý, čím nižší, tím lepší, protože ti to víc zůstane v kapse. Sledoval bych i historii výnosů a složení ETF – jestli tam máš firmy, co máš rád a věříš jim.