Charts.cz/Fórum/Můžou známí umělci zvyšovat cenu svých NFT?

Můžou známí umělci zvyšovat cenu svých NFT?

Tak mě napadlo, jestli je to vůbec možné, aby známí umělci, co mají už nějaké jméno a fanoušky, zvyšovali ceny svých NFT. Mám pocit, že když se o nějakém umělci hodně mluví a má velký vliv na sociálních sítích, tak jeho díla se prodávají za větší peníze. Ale jak moc je to reálné? Je to opravdu tak jednoduché, jako že se jim podaří zvýšit cenu tím, že zveřejní nové NFT nebo se nějak spojí s jinými populárními osobnostmi? Přemýšlím o tom, co se vlastně děje na trhu s těmi digitálními uměleckými díly a jestli to není spíš jenom takový hype, který jednou zase splaskne. Jak to funguje v praxi? Když známý umělec vydá nové NFT, je už jeho jméno dostatečnou zárukou toho, že cena půjde nahoru? Jak moc je důležité mít za sebou silný brand a jaký to má vliv na poptávku? Uvažoval jsem i o tom, jestli jsou tu nějaké konkrétní příklady umělců, kteří to udělali a pak jejich NFT fakt šly do stratosféry. A co třeba ti méně známí umělci? Můžou oni nějak profitovat z toho, když se spojí s někým známým nebo se stane něco zajímavého v jejich kariéře? Myslíte si tedy, že popularita umělce fakt určuje cenu jeho NFT, nebo hraje roli i něco jiného? Rád bych znal názory ostatních na tohle téma.

217 slov
2.2 minut čtení
25. 2. 2024
Oldřich Jedlička
Oldřich Jedlička

Tak jasně, známí umělci můžou zvyšovat ceny svých NFT. Je to o tom, jak jsou populární a kolik mají fanoušků. Každej ví, že když někdo jako Banksy nebo Beeple vydá nový NFT, tak se o tom mluví a ceny jdou nahoru. Je to hodně o hype a marketingu. Když spojí síly s jinýma celebritama nebo vytvoří něco, co zaujme, tak je to jasnej boost pro cenu.

Samozřejmě, že silnej brand hraje obrovskou roli v poptávce. Čím víc lidí zná umělce a jeho práci, tím větší zájem o jeho díla bude. Třeba ten Beeple prodal svoje NFT za miliony právě díky tomu, jak je známý v digitálním světě.

A co ti méně známí umělci? Ti můžou taky profitovat, když se spojí s někým slavnym nebo když udělají něco extrémně originálního. Ale většinou potřebujou trochu více štěstí a dobrý marketing, aby se dostali na radar sběratelů.

Takže jo, popularita umělce fakt ovlivňuje cenu jeho NFT, ale není to jenom o tom. Hraje tam roli i kvalita díla, poptávka po konkrétním stylu nebo žánru a celková situace na trhu. Kdo ví, jak to všechno dopadne za pár let – jestli to jen splaskne nebo se to usadí na nějaký stabilní úrovni.

196 slov
2 minut čtení
11. 5. 2024
Dominik Jirka
Dominik Jirka

Jo, známí umělci můžou určitě zvyšovat ceny svých NFT. Když máš jméno a fanoušky, tak lidi víc důvěřují tomu, co děláš. Obecně platí, že čím větší popularita, tím větší poptávka a tím pádem i vyšší ceny. Například, když někdo jako Beeple vydá nový NFT, tak to může snadno vyletět do nebes. Všichni se o tom mluví a to přitahuje investory i sběratele.

Na trhu s NFT je hodně o hype a marketingu. Když se umělec spojí s jiným známým jménem nebo udělá něco zajímavého, může to jeho díla dost posunout. Ale jo, je tam určitá bublina, protože ne všechno se prodá za miliony jen kvůli jménu. Méně známí umělci taky můžou profitovat, když využijí nějaký trend nebo se dostanou do povědomí díky spolupráci s někým slavným.

Zkrátka, popularita fakt hraje velkou roli v cenotvorbě NFT, ale vždycky je tam taky element spekulace a momentální nálady na trhu.

145 slov
1.5 minut čtení
23. 6. 2024
Lucie Tomanová
Lucie Tomanová