Charts.cz/Fórum/Které dividendové akcie mají nejlepší výnosy teď?

Které dividendové akcie mají nejlepší výnosy teď?

Jsem trochu nováček v oblasti investic, ale v poslední době mě hodně zajímají dividendové akcie. Slyšel jsem, že to může být skvělý způsob, jak si vybudovat pasivní příjem a zároveň mít nějaké investice, které by mohly růst v hodnotě. Chtěl bych vědět, které dividendové akcie právě teď nabízejí nejlepší výnosy. Zajímalo by mě, jestli je lepší zaměřit se na velké, stabilní společnosti s dlouhou historií vyplácení dividend, nebo jestli jsou i menší firmy, které momentálně nabízí lákavější výnosy. Také by mě zajímalo, jak moc se mění tyto výnosy v čase a jestli je dobré sledovat nějaké konkrétní ukazatele nebo trendy. Mohli byste mi doporučit nějaké konkrétní akcie, na které bych se měl zaměřit? Jaké jsou vaše zkušenosti s dividendovými akciemi a co považujete za klíčové při výběru těch správných? Díky moc za všechny rady!

134 slov
1.3 minut čtení
11. 6. 2022
Daniel Buchta
Daniel Buchta

Když se díváš na dividendové akcie, tak se hodně lidí zaměřuje na společnosti s dlouhou historií vyplácení dividend, protože to ukazuje stabilitu a důvěryhodnost. V poslední době jsou zajímavé akcie jako třeba AT&T nebo ExxonMobil, které mají docela vysoké dividendové výnosy. Ale nezapomeň, že čím vyšší výnos, tím větší riziko může být. Existují i menší firmy, které nabízejí lákavé výnosy, ale tam už je to o něco riskantnější. Je dobrý sledovat ukazatele jako P/E poměr nebo dividendový výnos a taky si dávat pozor na to, jak často a v jaké výši ty dividendy vyplácejí. Myslím, že bys měl mít vyvážený přístup – kombinovat stabilní akcie s těmi, co mají potenciál růstu. A nezapomeň se dívat na celkovou ekonomickou situaci a trendy v odvětví, kde firma působí. Takže jo, udělej si domácí úkoly a pak můžeš začít investovat.

137 slov
1.4 minut čtení
25. 8. 2024
Božena Sýkorová
Božena Sýkorová