Charts.cz/Fórum/Jak začít s ETF, když nemám žádné zkušenosti?

Jak začít s ETF, když nemám žádné zkušenosti?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jak se vlastně dostat k investování do ETF, když jsem úplný nováček a nemám žádné zkušenosti. Nikdy jsem předtím neinvestoval a vlastně ani nevím, jak to všechno funguje. Slyšel jsem, že ETF jsou dobrý způsob, jak diverzifikovat investice, ale mám spoustu otázek. Kde začít? Jak si vybrat správné ETF? Je nějaké minimum, co bych měl mít na účtu, abych mohl začít? A co platformy pro obchodování s ETF? Měl bych zvolit nějakou konkrétní nebo je to jedno? Co všechno bych měl vědět o poplatcích a daních? A co třeba strategie – existuje něco jako bezpečné ETF pro začátečníky? Mám také obavy z volatility trhu a z toho, jestli se mi podaří vybrat správné investice. Jak vlastně funguje obchodování s těmito fondy? Je lepší investovat jednorázově nebo pravidelně přispívat menšími částkami? Děkuji za jakékoliv rady a tipy, které mi pomohou udělat první krok do světa investic!

151 slov
1.5 minut čtení
23. 7. 2024
Dominik Vojtěch
Dominik Vojtěch

Jasně, ETF jsou fajn způsob, jak začít investovat, zvlášť když nemáš moc zkušeností. Nejvíc doporučuji začít tím, že si otevřeš účet u nějaké brokerské platformy. Těch je spousta a některé mají nízké poplatky, což je pro začátečníka super. Měj na paměti, že některé platformy ti umožní investovat s malým minimem, takže se neboj začít i s pár stovkami.

Když vybíráš ETF, zaměř se na ty, které sledují indexy jako S&P 500 nebo MSCI World. Ty obvykle nabízejí dobrou diverzifikaci a nižší riziko. Co se týče poplatků, hlídej si tzv. TER (Total Expense Ratio), což je roční nákladovost fondu. Mělo by to být co nejnižší.

Pokud jde o daně, tak záleží na tom, kde žiješ, ale v ČR se na zisky z investic vztahuje daň z příjmu.