Charts.cz/Fórum/Jaký ETF fond je nejlepší pro začátečníky?

Jaký ETF fond je nejlepší pro začátečníky?

Mám dotaz ohledně investování do ETF fondů, protože jsem úplný nováček a chci se naučit, jak správně investovat. Chtěl bych vědět, jaký ETF fond by byl nejvhodnější pro začátečníky jako jsem já. Zajímalo by mě, jestli jsou nějaké konkrétní fondy, které by měly méně rizika nebo lepší výnosy a které se snadno sledovat. Slyšel jsem o různých typech ETF, jako jsou ty zaměřené na akcie, dluhopisy nebo třeba komodity. Jaký byste doporučili z pohledu diverzifikace a snadného pochopení? Mám také obavy z poplatků, protože nechci, aby mi to příliš zatížilo rozpočet hned na začátku. Myslíte si, že je lepší investovat do některého z velkých indexových ETF, nebo spíš do tematických fondů? Jaká je vaše zkušenost s těmito fondy, co se týče návratnosti a rizik? Rád bych slyšel názory a tipy od těch, kteří už mají s ETF zkušenosti. Děkuji!

139 slov
1.4 minut čtení
18. 1. 2025
Pavel Vaculík
Pavel Vaculík

Pokud jsi začátečník a chceš investovat do ETF, doporučil bych zaměřit se na velké indexové fondy jako S&P 500 nebo MSCI World. Tyhle fondy mají širokou diverzifikaci a zahrnují spoustu známých akcií, což snižuje riziko. Poplatky bývají u těchto fondů docela nízké, což je pro začátek super. Tematické ETF můžou být zajímavé, ale často jsou víc volatilní a těžko se odhadují. Co se týče výnosů, indexové fondy obvykle přinášejí stabilní zhodnocení v dlouhém období, což je fajn pro nováčky. Takže pokud chceš něco jednoduchého a s menším rizikem, jdi radši do těch velkých indexových fondů. Držím palce!

97 slov
1 minut čtení
27. 12. 2024
Žaneta Marešová
Žaneta Marešová