Charts.cz/Fórum/Je bezpečné investovat do DeFi, když jsem laik?

Je bezpečné investovat do DeFi, když jsem laik?

Zajímá mě, jestli je rozumné investovat do DeFi, když vlastně vůbec nevím, jak to funguje. V poslední době slyším spoustu lidí mluvit o decentralizovaných financích a jak je to skvělá příležitost na získávání pasivního příjmu. Ale co si počít, když jsem v tomhle úplný nováček? Mám strach, že bych mohl přijít o všechno, protože jsem neobeznámený s tím, jak kryptoměny a smart kontrakty fungují. Dalo by se říct, že jsem laik v oblasti blockchainu a celého toho světa digitálních aktiv. Jaké jsou hlavní rizika spojená s DeFi investicemi pro někoho, kdo nemá žádné zkušenosti? Je lepší začít s něčím jednodušším nebo se rovnou vrhnout do DeFi? A co třeba bezpečnost? Jak poznám, které platformy jsou důvěryhodné a které ne? Existují nějaké tipy pro začátečníky, aby se vyhnuli podvodům nebo ztrátě peněz? A co když se rozhodnu investovat menší částku – je to rozumné nebo to nemá smysl? Jaké jsou vaše zkušenosti s DeFi jako laiků a co byste doporučili někomu, kdo teď přemýšlí o tom, že by do toho šel? Děkuji za názory!

173 slov
1.7 minut čtení
22. 12. 2023
Denisa Adamcová
Denisa Adamcová

Investovat do DeFi jako laik může bejt fakt risky. Všichni mluví o tom, jak je to super a jak se dají vydělat peníze, ale je tu hromada věcí, co bys měl vědět. Za prvé, DeFi je hodně volatilní a můžeš snadno ztratit všechno, pokud nevíš, co děláš. Smart kontrakty nejsou vždy 100% bezpečný a někdy se stane, že platforma má bugy nebo je hacknutá.

Pokud jsi úplnej nováček, možná by stálo za to začít s něčím jednodušším nebo aspoň udělat pořádnej průzkum. Podívej se na platformy, který už mají dobrý reputace a hodnocení od uživatelů. Určitě bych doporučil investovat jen částku, kterou si můžeš dovolit ztratit, třeba nějaký drobný na zkoušku.