Charts.cz/Fórum/Jaké akcie jsou nejlepší pro začátečníka?

Jaké akcie jsou nejlepší pro začátečníka?

Jsem úplný nováček ve světě investic a přemýšlím, jaké akcie by mohly být pro mě ideální volbou. Je tolik různých možností, že se v tom ztrácím. Chci začít s investováním, ale nevím, na co se zaměřit. Rozhodně nechci investovat do něčeho příliš riskantního, protože si nejsem jistý svými znalostmi a zkušenostmi. Zajímalo by mě, jestli byste mi mohli doporučit nějaké konkrétní akcie nebo sektory, které by byly vhodné pro mě jako začátečníka. Hledám něco stabilního a s dobrým potenciálem růstu. Také bych chtěl vědět, zda je lepší se zaměřit na dividendové akcie nebo spíše na růstové akcie. Jaké jsou vaše zkušenosti s investováním do akcií a co byste udělali na mém místě? Dává smysl začít investovat do velkých a známých společností, nebo bych měl zkusit i menší firmy? Jakou strategii byste doporučili pro někoho, kdo se teprve učí? Vím, že je důležité diversifikovat, ale jak to provést bez toho, abych měl příliš mnoho různých akcií a tím si zkomplikoval situaci? Děkuji všem za jakoukoli radu!

165 slov
1.7 minut čtení
5. 2. 2024
Michal Bílek
Michal Bílek

Když začínáš s investováním, je rozumné zaměřit se na stabilní akcie, kterýma jsou většinou velké firmy. Třeba společnosti jako Apple, Microsoft nebo Johnson & Johnson. Tyhle firmy mají silnou pozici na trhu a jejich akcie by měly být méně volatilní. Růstové akcie můžou být lákavé, ale pro začátečníka to může být riskantní. Dividendy jsou fajn, protože ti dávají nějaký příjem, ale pokud chceš víc růstového potenciálu, zkus kombinaci obojího.

Diverzifikace je důležitá, ale nemusíš mít desítky různých akcií. Můžeš zkusit ETF (burzovně obchodované fondy), které mají v sobě více akcií a ty se starají o rozložení rizika. To ti pomůže mít různé sektory a společnosti bez toho, abys musel vše studovat do detailu.