Charts.cz/Fórum/Jaké ETF bych měl vybrat, abych měl v portfoliu akcie a dluhopisy?

Jaké ETF bych měl vybrat, abych měl v portfoliu akcie a dluhopisy?

Přemýšlím o tom, jak správně rozložit své investice mezi akcie a dluhopisy, a napadlo mě, že by mohlo být zajímavé podívat se na nějaké ETF. Chtěl bych mít v portfoliu oboje, abych si zajistil rovnováhu mezi potenciálním růstem a stabilitou. Mám ale trochu chaos v tom, co všechno na trhu existuje a jaké ETF vlastně vybírat. Jaký je nejlepší způsob, jak se orientovat v těchto fondech? Jaké konkrétní ETF byste doporučili pro kombinaci akcií a dluhopisů? Myslím si, že by bylo dobré mít něco, co se dá snadno koupit na burze a co mi přinese slušný výnos s přijatelným rizikem. Rád bych slyšel názory někoho, kdo už má zkušenosti s těmito investicemi, protože sám jsem v tomhle světě nováček. Můžete mi prosím poradit, které konkrétní fondy by mohly být vhodné pro moji situaci? Jak se vůbec liší jednotlivé ETF mezi sebou a co by mě mělo zajímat při jejich výběru? Také bych rád věděl, jestli se vyplatí podívat i na nějaké specifické sektory nebo regiony, nebo jestli je lepší jít cestou širšího trhu. Díky moc za jakékoli tipy!

178 slov
1.8 minut čtení
15. 6. 2023
Bedřich Drábek
Bedřich Drábek

Přemýšlíš správně, rozložit investice mezi akcie a dluhopisy je dobrý krok. Když jde o ETF, doporučil bych začít třeba s něčím jako je Vanguard Total Stock Market ETF (VTI) pro akcie a pak nějaký bond ETF, třeba iShares Core U.S. Aggregate Bond ETF (AGG). To ti pokryje široký trh a přitom budeš mít stabilitu díky dluhopisům.

Jestli chceš víc vyvážené portfolio, zkus nějaké multi-asset ETF jako je iShares Balanced Risk ETF, což kombinuje akcie a dluhopisy v jednom fondu. Důležitý je fakt, aby to bylo likvidní a mělo nízké poplatky.