Charts.cz/Fórum/Jak mám začít s investováním do NFT?

Jak mám začít s investováním do NFT?

Jsem úplný nováček v oblasti investování a poslední dobou slyším hodně o NFT, ale zatím jsem se do toho nepustil. Mám pocit, že je to teď docela populární téma, ale nevím, jak to celé funguje. Jak přesně začít s investováním do NFT? Na co bych si měl dávat pozor? Existují nějaké konkrétní platformy, které doporučujete pro nákup NFT? Rozumím tomu, že je důležité mít nějakého peněženku na kryptoměny, ale to mě trochu mate. Je lepší mít peněženku online nebo offline? Jaký je v tom vlastně rozdíl? A co se týče samotných NFT – jak vybrat, do čeho investovat? Mám sledovat umělce nebo trendové projekty? Jak poznám, jestli je to dobrá investice nebo jen další bublina? Měli byste mi poradit, jakým způsobem se dá zjistit hodnota NFT a jak dlouho třeba čekat na zhodnocení? Zajímalo by mě také, jestli je lepší investovat do známějších projektů nebo se zkusit pustit do něčeho nového a méně známého. A co danění – musím něco hlásit, když prodám NFT se ziskem? Vím, že je toho spousta a já bych byl rád za jakékoliv tipy či rady od těch zkušenějších. Děkuji!

185 slov
1.9 minut čtení
29. 9. 2024
Petra Pokorná
Petra Pokorná

Investování do NFT může být trochu chaotické, ale tady je pár tipů, co zkusit. Začni tím, že si uděláš pořádný průzkum. Zjisti, co jsou NFT a jak fungují. Pak si vytvoř peněženku na kryptoměny, to je klíčový krok. Můžeš zvolit online peněženku pro snadnější přístup nebo offline (hardwarovou), která je bezpečnější, ale hůř se s ní manipuluje. Obě mají své výhody.

Dále se podívej na platformy jako OpenSea, Rarible nebo Foundation, tam najdeš spoustu NFT ke koupi. Když vybíráš, sleduj umělce a projekty, co mají dobrou pověst nebo dobré komunity. Nové projekty mohou mít potenciál, ale jsou rizikovější. Zjistit hodnotu NFT může být složitější, často záleží na poptávce a trendu.