Charts.cz/Fórum/Jaké faktory dělají některé NFT dražší než jiné?

Jaké faktory dělají některé NFT dražší než jiné?

Zajímalo by mě, co vlastně určuje, že některé NFT mají mnohem vyšší cenu než jiné. Všichni víme, že některé digitální umění nebo sběratelské kousky se prodávají za miliony, zatímco jiné se skoro neprodávají, nebo jsou na trhu za pár dolarů. Co to tedy dělá? Je to třeba popularita autora nebo umělce? Nebo jde o vzácnost samotného díla? Jak velkou roli hraje komunita kolem NFT a její vliv na cenu? A co technologie – má nějaký dopad blockchain, na kterém je NFT postaveno, na jeho hodnotu? Je snad cena ovlivněná i trendy v kryptoměnách a obecnou náladou na trhu s digitálními aktivy? Jak moc je důležitý příběh za NFT nebo jeho historický kontext? Přemýšlím, jestli i marketing a publicity hrají roli v tom, jak se ceny NFT vyvíjejí. Slyšel jsem něco o tom, že NFT, které byly součástí nějaké významné akce nebo spolupráce, mohou být ceněny více než jiné. Jak tedy vlastně funguje ten mechanismus určování ceny v tomto stále ještě novém a hodně volatilním světě? Kdo se rozhoduje o tom, co je drahé a co ne? Jak bych mohl jako investor rozpoznat potenciál růstu některých NFT oproti jiným? Mohl by mi někdo osvětlit tyto aspekty a faktory, které ovlivňují hodnotu NFT?

201 slov
2 minut čtení
21. 10. 2024
Aleš Klíma
Aleš Klíma

Takže, to co dělá některé NFT dražší než jiné, je faktů víc. Popularita umělce hraje velkou roli – čím známější je, tím vyšší ceny jeho díla dosahují. Pak je tu vzácnost – pokud je NFT limitované nebo jedinečné, tak má větší hodnotu. Komunita a hype kolem konkrétního projektu jsou taky zásadní. Když se o něm mluví a lidi ho chtějí, cena letí nahoru.

Technologie blockchain na které NFT běží taktéž může ovlivnit cenu, hlavně pokud je to na nějakém prestižním řetězci nebo má unikátní funkce. Trendy v kryptoměnách a obecná nálada na trhu také hodně zamíchají cenami. Když bitcoin letí nahoru, lidi mají víc peněz a investují do NFT.

Příběh za NFT nebo historický kontext může přidat hodnotu – třeba když něco patřilo slavnému člověku nebo bylo součástí nějaké důležité akce. A marketing? Ten je obrovský! Dobrá reklama nebo PR může zvednout cenu jakékoli NFT.

Celkově se to všechno prolíná a rozhodování o ceně může být dost subjektivní. Když chceš investovat, sleduj trendy, komunitu a co se děje kolem daného projektu. Můžeš mít štěstí a najít něco, co vyletí, ale taky se může stát, že ti to spadne na hřebík.

187 slov
1.9 minut čtení
29. 7. 2024
Miroslava Havelková
Miroslava Havelková

Takže, co určuje cenu NFT? Je tam víc faktorů. Popularita umělce hraje dost velkou roli, čím známější je, tím víc lidi chtějí jeho díla. Vzácnost taky dělá hodně, když je něco limitovaný nebo unikátní, tak se to prodává dráž. Komunita kolem NFT může ovlivnit cenu, pokud je silná a aktivní, tak to může přitáhnout pozornost a zvednout poptávku. Technologie blockchainu je spíš na pozadí, ale když je to na známým a důvěryhodným blockchainu, může to přidat na hodnotě. Trendy v kryptoměnách a nálada na trhu taky hrají roli - když je trh nahoru, lidi jsou ochotní víc utrácet. Příběh za NFT a jeho historický kontext je důležitej - pokud má dílo zajímavou historii nebo bylo součástí nějaký významný akce, tak to zvyšuje jeho prestiž. Marketing a publicity jsou další faktory, které můžou rapidně zvednout cenu. Takže když chceš investovat do NFT, koukni se na celebritu za dílem, vzácnost, příběh a aktivitu komunity. Rozpoznat potenciál není jednoduchý, ale tady je pár věcí na zvážení.

163 slov
1.6 minut čtení
14. 3. 2024
Emil Košťál
Emil Košťál