Charts.cz/Fórum/Jak moc vydělávají známí umělci na NFT ve srovnání s nováčky?

Jak moc vydělávají známí umělci na NFT ve srovnání s nováčky?

Zajímalo mě, jaký je vlastně rozdíl v příjmech mezi známými umělci a nováčky v oblasti NFT. Slyšel jsem, že někteří renomovaní umělci dokážou prodat své digitální dílo za miliony, ale co ti, kteří teprve začínají a zkoušejí své štěstí na trhu? Je pravda, že někteří nováčci mají šanci uspět a vydělat slušné peníze, nebo je to spíš jen výjimečné? Jak moc ovlivňuje jméno a reputace umělce cenu jejich NFT? Zajímalo by mě, jaká je vlastně průměrná cena NFT prodaných známými umělci ve srovnání s těmi, které vytvořili nováčci. A co marketing a propagace? Pomáhá to novým umělcům dostat se do povědomí, nebo je většina úspěchu dána prostě tím, že mají silnější značku? Rád bych slyšel zkušenosti ostatních, kdo se v tom pohybují, jaké máte názory na tuto problematiku. Jaké jsou vaše postřehy ohledně toho, co všechno ovlivňuje úspěch v NFT světě? Myslíte si, že by nováčci měli mít nějakou strategii, jak se prosadit mezi těmi zavedenými jmény?

157 slov
1.6 minut čtení
3. 12. 2021
Tomáš Bečka
Tomáš Bečka

Hele, to je docela složité. Známí umělci fakt prodávají NFT za šílené prachy, často v milionech. Naproti tomu nováčci se snaží prorazit a většinou se pohybují v nižších cenových kategoriích. Někdy ale nějaký nováček udělá hit a prodá za slušný peníze, ale to je spíš výjimka než pravidlo.

Reputace a značka hrají obří roli. Lidi kupují něco víc než jen digitální obrázek, chtějí mít kus něčeho, co vytvořil uznávaný umělec. Ceny NFT od známých jsou často daleko vyšší, protože mají fanoušky a sběratele, kteří jsou ochotni zaplatit.

Marketing a propagace jsou pro nováčky klíčové. Bez toho se těžko dostanou do povědomí. I když je to fakt práce a někdy to nevyjde, alespoň se pokusit o nějakou strategii, třeba spolupráce s influencery nebo aktivní účast na komunitních fórech.

Takže jo, nováčci by určitě měli mít plán, jak se dostat mezi ty zavedené. Bez dobrého marketingu to bude fakt těžké.

145 slov
1.5 minut čtení
1. 8. 2024
Ondřej Machač
Ondřej Machač

Dobrý den, no tak jako známí umělci mají rozhodně navrch co se týče cen NFT. Ti, co už mají jméno a reputaci, prodávají svá díla za miliony, zatímco nováčci většinou začínají s pár stovkami nebo tisíci. Je pravda, že někteří noví umělci udělali slušný byznys díky dobrému marketingu a propagaci na sociálních sítích, ale většina úspěšných případů je výjimečná. Značka umělce hraje velkou roli, protože kupující často preferují investice do někoho, kdo už něco dokázal. Průměrné ceny NFT jsou u zavedených jmen daleko vyšší, často to můžou být desetitisíce až miliony, zatímco nováčci prodávají za zlomek těchto částek. Takže pokud se chce nováček prosadit, měl by mít dobrou strategii, třeba spolupracovat s influencery nebo se účastnit různých komunitních akcí. Ale i tak to bude těžké. Je to dost o štěstí a o tom, jak se umělec dokáže dostat do povědomí.

140 slov
1.4 minut čtení
20. 2. 2024
Vojtěch Koudelka
Vojtěch Koudelka