Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do akcií a nemovitostí zároveň?

Jak začít investovat do akcií a nemovitostí zároveň?

Zajímá mě, jak se vlastně dá začít investovat do akcií a nemovitostí najednou. Jsem úplný nováček a nevím, kde začít. Mám nějaké úspory, ale není toho moc, takže bych chtěl rozložit riziko mezi tyto dva typy investic. Myslíte si, že je to dobrý nápad? Co je pro mě lepší – začít s akciemi nebo nemovitostmi? Mám v plánu si nastavit nějaký rozpočet a chtěl bych vědět, jaké jsou nejlepší způsoby, jak investice kombinovat. Jaké platformy na akcie doporučujete pro začátečníky? A co se týče nemovitostí, je lepší koupit něco přímo nebo investovat do realitních fondů? Jak poznám, co je dobrá investice? A co když se mi ani jedno z toho nedaří? Je dobré mít nějakou strategii, nebo je lepší jít s proudem a učit se za pochodu? Rád bych slyšel názory a rady od těch, kteří už s tím mají zkušenosti. Jak jste začínali vy a co byste doporučili někomu jako já? Děkuju za všechny tipy a zkušenosti!

158 slov
1.6 minut čtení
3. 2. 2025
Michal Černý
Michal Černý

Když chceš investovat do akcií a nemovitostí, tak je super, že chceš rozložit riziko. Obě možnosti mají svoje výhody a nevýhody. Začít s akciemi může být jednodušší, protože nemusíš mít tolik peněz na začátek - můžeš investovat třeba přes platformy jako je Robinhood nebo eToro, kde si otevřeš účet a obchoduješ bez poplatků. Zkus vybrat nějaké ETF, což jsou fondy, co sledujou indexy a rozloží ti to riziko, takže nemusíš mít nervy z toho, že bys měl jen pár akcií.

U nemovitostí to je trošku složitější. Koupit si vlastní byt nebo dům vyžaduje víc kapitálu a taky se musíš postarat o údržbu. Pokud nemáš dostatek peněz, může být fajn zkusit realitní fondy (REITs), kde investuješ do nemovitostí bez nutnosti kupovat něco fyzicky.