Charts.cz/Fórum/Jaké jsou nejlepší DeFi platformy pro začátečníky, co nabízejí pasivní příjem?

Jaké jsou nejlepší DeFi platformy pro začátečníky, co nabízejí pasivní příjem?

Jsem úplný nováček ve světě kryptoměn a slyšel jsem hodně o DeFi, ale vůbec nevím, kde začít. Zajímalo by mě, jaké platformy jsou nejlepší pro někoho jako já, kdo chce investovat do decentralizovaných financí a zároveň získávat nějaký pasivní příjem. Četl jsem o různých možnostech jako staking, yield farming a lending, ale je toho tolik, že se v tom ztrácím. Mohl by mi někdo doporučit konkrétní DeFi platformy, které by byly uživatelsky přívětivé a ideální pro začátečníky? Jaké konkrétní výhody tyto platformy nabízejí, a na co bych si měl dávat pozor? A taky by mě zajímalo, jak bezpečné tyto platformy jsou. Mám strach z podvodů nebo ztráty peněz. Hlavně bych rád věděl, kolik lze přibližně očekávat z pasivního příjmu a jak moc je to rizikové. Díky za všechny tipy a rady!

131 slov
1.3 minut čtení
12. 11. 2024
Daniela Světlíková
Daniela Světlíková

Když jsi začátečník v DeFi, doporučuju začít s platformama jako Coinbase nebo Binance, mají celkem jednoduché rozhraní a nabízejí staking a lending. Pak je tu třeba Aave nebo Compound, kde můžeš půjčovat nebo si půjčovat kryptoměny a získávat úroky. Uniswap je taky hodně populární pro swapování tokenů a liquidity pools.

Pasivní příjem můžeš mít třeba z stakingu, kde zamkneš svoje coiny na nějakou dobu a dostaneš za to odměny. Můžeš čekat kolem 5-15% ročně, což je docela fajn, ale samozřejmě záleží na konkrétní měně. U lendingu to může být podobné, ale tam si dávej pozor na volatilitu trhů.

Bezpečnost je klíčová, tak se podívej na audity projektů a hodnocení od ostatních uživatelů. Vždycky je dobré investovat jen to, co si můžeš dovolit ztratit, protože riziko tu vždycky je. Bacha na podvody a rug pulls - radši si udělej vlastní průzkum než skočíš do nějakých nových projektů. Jo a nezapomeň na dvoufázové ověřování a bezpečné ukládání privátních klíčů.