Charts.cz/Fórum/Jak mohu začít investovat do NFT jako nováček?

Jak mohu začít investovat do NFT jako nováček?

Zajímám se o svět investic a slyšel jsem, že NFT jsou teď velkým hitem. Ale jak se vlastně do toho dostat? Jsem úplný nováček, takže bych potřeboval nějaké základní informace. Například, co všechno potřebuju k tomu, abych mohl začít investovat do NFT? Je nutné mít nějaké specifické technické znalosti nebo je to pro každého? Jaké platformy jsou nejlepší pro nákup NFT? Slyšel jsem o OpenSea a Rarible, ale nevím, jak to přesně funguje. Taky by mě zajímalo, jak si mám vybírat, do jakých NFT investovat. Jak poznám, co má potenciál růst a co je jen módní vlna? A co se týče ceny, jaký rozpočet bych měl mít na začátek? Je lepší investovat do jednoho dražšího NFT nebo spíše do více levnějších? Mám také obavy z bezpečnosti — co se stane, když mi někdo ukradne peněženku s mými NFT? A co poplatky za transakce, o kterých jsem slyšel? Jak moc to ovlivňuje celkovou investici? Poraďte mi prosím, jak začít a na co si dát pozor. Děkuju!

165 slov
1.7 minut čtení
8. 10. 2023
Zuzana Fojtíková
Zuzana Fojtíková

Jasně, začít s NFT může vypadat složitě, ale není to tak hrozný. Nejprve si budeš potřebovat otevřít kryptopeněženku, jako je MetaMask nebo Trust Wallet, protože většina NFT funguje na blockchainu Ethereum. Pak si musíš koupit nějaké ETH (Ethereum), což je měna, kterou budeš potřebovat pro platby za NFT a na transakční poplatky (gas fees).

Pokud jde o platformy, OpenSea a Rarible jsou dva z největších a nejznámějších trhů. Na OpenSea můžeš procházet tisíce NFT a snadno nakupovat. Rarible je víc zaměřený na tvůrce, takže tam najdeš hodně originálních kousků.

Když vybíráš, do čeho investovat, je dobrý sledovat trendy. Zkoušej vidět, co je aktuální – umělci, projekty, komunity. Snaž se investovat do projektů s aktivními komunitami a silnou historií. Můžeš začít s menšími částkami, abys zjistil, jak to funguje.