Charts.cz/Fórum/Jak koupit NFT pro začátečníky?

Jak koupit NFT pro začátečníky?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na něco, co mě trápí ohledně nákupu NFT. Jsem úplný začátečník a slyšel jsem o tom, že to je teď hodně populární, ale vůbec nevím, jak na to. Můžete mi prosím vysvětlit, co vlastně NFT jsou? Jaké platformy jsou nejlepší pro jejich nákup? Slyšel jsem něco o OpenSea a Rarible, ale nevím, jestli jsou ty správné. Jak se vlastně zaregistrovat na těchto stránkách a co všechno potřebuji k tomu, abych mohl začít nakupovat? Vím, že budu potřebovat nějakou kryptoměnu, ale jak ji získat? Je lepší koupit Ethereum nebo něco jiného? A co když nechci utrácet moc peněz hned na začátku? Mám také obavy o bezpečnost – jak si můžu být jistý, že nenarazím na podvod? A co když se rozhodnu NFT prodat zpět? Jak to funguje? Je to složité nebo existují nějaké jednoduché kroky? Doufám, že mi pomůžete pochopit základy a ukážete mi, jak bezpečně nakupovat NFT bez toho, abych udělal nějakou chybu. Děkuji!

160 slov
1.6 minut čtení
23. 12. 2022
Zuzana Jirková
Zuzana Jirková

Takže, NFT jsou v podstatě digitální certifikáty vlastnictví, většinou na blockchainu, a mohou zahrnovat umění, videa, hudbu nebo cokoliv jiného. Pokud chceš začít, OpenSea a Rarible jsou fakt dobré volby. Obě platformy mají jednoduché rozhraní, ale OpenSea je asi nejpopulárnější.

Nejdřív si musíš založit peněženku, nejlepší je třeba MetaMask. Pak si ji propojíš s těma platformama. K nákupu NFT budeš potřebovat kryptoměnu, většinou Ethereum (ETH), protože většina NFT je na tomto blockchainu. ETH můžeš koupit na burzách jako Coinbase nebo Binance. Můžeš začít s menší částkou, klidně koupit pár dolarů.

Bezpečnost je důležitá, tak se dívej na oficiální stránky a ověřuj profily prodejců. Podvody se dějí, takže buď opatrný a nekupuj něco, co vypadá podezřele. Když se rozhodneš NFT prodat zpět, většinou to jde stejným způsobem jako nákup – dáš ho na trh a čekáš na nabídky.