Charts.cz/Fórum/Jaké akcie si mám pořídit do portfolia?

Jaké akcie si mám pořídit do portfolia?

Mám na srdci otázku ohledně investování do akcií a rád bych se zeptal, jaké akcie byste mi doporučili zařadit do mého portfolia. Jsem úplný začátečník a chci se ujistit, že investice, které udělám, budou mít nějaký smysl. Zajímalo by mě, jestli byste doporučili akcie z technologického sektoru, nebo raději něco stabilnějšího jako jsou akcie z oblasti spotřebního zboží. Jak moc bych měl přihlížet k aktuálním trendům na trhu a co si myslíte o investicích do dividendových akcií? Uvažoval jsem i o nějakých růstových akciích, ale nevím, které z nich by mohly být ty nejlepší možnosti. Je dobré zaměřit se na známé značky nebo je lepší hledat méně známé společnosti s potenciálem růstu? Rád bych také věděl, jak velkou část portfolia bych měl alokovat do jednotlivých sektorů. Jak důležité je diverzifikovat? Samozřejmě bych se rád vyhnul příliš riskantním investicím, takže pokud máte zkušenosti s nějakými konkrétními firmami, které podle vás stojí za to, dejte mi vědět. A ještě jedna věc - jak často bych měl své portfolio přehodnocovat a upravovat, aby odpovídalo aktuálnímu trhu? Děkuji za jakékoli tipy a rady!

179 slov
1.8 minut čtení
8. 4. 2023
Jiří Rozsypal
Jiří Rozsypal

Investování do akcií je skvělý způsob, jak zhodnotit peníze, ale je dobrý přístup mít rozumnou strategii. Když jsi začátečník, doporučil bych se zaměřit na stabilní a známé firmy, jako jsou ty v oblasti spotřebního zboží. Tyhle firmy mají obvykle silné základy a jsou méně náchylné na výkyvy trhu. Technologický sektor může být lákavý, ale je tam větší riziko a volatilita.

Pokud tě zajímají dividendové akcie, určitě to má smysl, protože ti mohou přinášet pravidelný příjem. Růstové akcie můžou být fajn, ale vyžadují pečlivý výběr. Zaměř se na firmy s dobrým potenciálem růstu, ale zase nezapomínej na to, že většinou přichází s vyšším rizikem.